Egzaminas, nuotrauka: freepik.comMokytojų darbe svarbiausia yra padėti mokiniams mokytis ir pasiekti geriausių rezultatų, o ir patiems mokytojams tenka nuolat mokytis ir atnaujinti žinias. Tačiau ar mes gerai išmanome, ką reiškia efektyvus mokymasis? Deja, mūsų suvokimas apie mokymąsi yra vis dar apipintas daugybe klaidingų įsitikinimų, kurie ne padeda, o dažnai net trukdo efektyviai mokytis ir pasiekti geriausių rezultatų. Žinodami apie šiuos mitus mokytojai gali padėti mokiniams lengviau mokytis bei patys gali juos praktiškai pritaikyti.

Nuotrauka: Pasaulinės mokytojų premija (angl. Global Teacher Prize)Kanadietė Megi Makdonel (angl. Maggie MacDonnell), kuri dirba mokytoja viename inuitų kaime šiaurinėje Kanadoje, buvo paskelbta Pasaulinės mokytojų premijos (angl. Global Teacher Prize) laimėtoja. Šiais metais ši premija buvo įteikta jau trečią kartą.

Mokymosi stiliai, nuotrauka: freepik.comŽymūs neuromokslo, švietimo ir psichologijos akademikai neseniai išreiškė susirūpinimą, kad mokyklose vis dar populiarus mitas apie individualius mokymosi stilius. Mokymosi stilius – tai pamėgtas galvojimo, informacijos apdorojimo ir supratimo būdas. Mums yra priimta manyti, kad besimokantieji, žinodami savo mokymosi stilių, galės geriau išnaudoti mokymosi galimybes ir taip pasiekti geresnių rezultatų. Tačiau mokslininkai teigia, kad mokytojai turėtų visiškai atsisakyti šio plačiai paplitusio mito taikymo mokyklose.

mokytoju stresas

 

Verslas, suinteresuotas pasiekti kuo geresnių rezultatų, darbuotojų savijautą, emocinį saugumą, motyvaciją tyrinėja jau seniai, o sėkmingos įmonės investuoja nemažas sumas, tam, kad darbuotojai jaustųsi laimingi. Štai tokie gigantai kaip Google stengiasi sukurti kuo geresnes sąlygas, nes kuo darbuotojai laimingesni, atsipalaidavę, tuo ir jų darbo rezultatai geresni. Ar tokią taisyklę galima pritaikyti ir mokykloms? Mes neretai vertiname, kad vienas ar kitas mokytojas yra puikūs specialistai, jie gerai išmoko mokinius. Tuo tarpu kitą mokytoją vertiname blogiau, nes jo mokiniai blogiau išlaiko egzaminus. Tačiau ar mokiniai pasiekia blogesnių rezultatų, nes juos mokantis mokytojas yra blogas darbuotojas? O gal jis puikus darbuotojas, tik blogai jaučiasi?

Laiškas tėvams, nuotrauka: freepik.com

Tu mokai savo vaikus tyčiotis iš kitų“. Taip kaltinančiai prasideda laiškas, kurį viena Norvegijos mokykla išsiuntė savo mokinių tėvams.

kavos pertraukėlėJau tapo tradicija paskutinėmis metų dienomis prisigalvoti įvairiausių rezoliucijų, planų ir tikslų kitiems metams. Numesti svorio, nukeliauti į šiltus kraštus, pradėti sportuoti – dažnai pasižadame ir greitai pamirštame savo pažadus. Tačiau mokytojams labai svarbu ne tik pasižadėti, bet ir tikrai siekti savo užsibrėžtų tikslų. Nereikia jų daug, nes bus sunku laikytis. Užteks dviejų pagrindinių naujųjų metų rezoliucijų, kurias svarbu priimti kiekvienam mokytojui.

Tobulėsiu profesinėje srityje

Naujais metais stengsiuosi naudoti daugiau įdomių ir mokinius motyvuojančių metodų, planuosiu tokias pamokas, kurios bus labiau susietos su mokinių kasdienybe. Stovėjimas ir rašymas ant lentos, pratybų sąsiuviniai nebus pagrindinės mano mokymo priemonės, nes kūrybingas mokytojas gali sugalvoti daug daugiau. Stengsiuosi išvengti rutinos ir tobulinsiu savo pamokų planus, atsisakysiu tokių užduočių, kurios nėra veiksmingos, o jas pakeisiu motyvuojančiomis ir naujoviškomis užduotimis.

Tam, kad tobulėčiau profesinėje srityje, kitais metais taip pat skirsiu daugiau dėmesio mokymuisi. Apsilankysiu kursuose, ne dėl pažymėjimo, o tam, kad įgyčiau daugiau žinių. Net ir daugybę metų darbo mokykloje patirties turintys mokytojai gali išmokti šio to naujo. Jei nerasiu man įdomių kursų mano mieste, ieškosiu kursų, vedamų nuotoliniu būdu, arba bent perskaitysiu keletą įdomių ir mokytojams naudingų knygų.

Labiau rūpinsiuosi savimi

Svarbu rūpintis savo fizine ir psichine sveikata, nes pavargęs, nelaimingas ir nemotyvuotas mokytojas negali sukurti puikios mokymosi aplinkos pamokose ir negali gyventi pilnaverčio gyvenimo. Todėl kitais metais nesinešiu darbo rūpesčių namo. Arba nešiuosi mažiau. Tai reiškia, kad kitais metais stengsiuosi kuo daugiau darbo atlikti mokykloje. Mokykloje taip pat paliksiu ir mokyklos atmosferą, kolegų apkalbas ir intrigas (nors labai tikiuosi, kad tokių mokykloje nebus). Apie sunkias, nepavykusias pamokas apgalvosiu iškart po pamokos ir bandysiu rasti sprendimą iš kart, o ne namie.

Mokytojo darbe dažnai susiduriama su stresu, todėl savo laisvalaikį paskirsiu savo pomėgiams ir atsipalaidavimui. Prie kvapnios kavos puodelio pasirinksiu kokybiškas knygas (profesines taip pat), klausysiuosi raminančios muzikos ar medituosiu. Prisiminsiu savo pomėgius, kurie buvo kuriam laikui užkišti toliausiame spintelės kampe, susirasiu naujų pomėgių. Aktyviai stengsiuosi būti pozityvi ir laiminga, nes laimingas mokytojas = laimingi mokiniai.