Šiai pamokai reikės kelių balionų (tiek, kiek stereotipų pavyzdžių norite aptarti per pamoką), juodo žymeklio, kuriuo galima rašyti ant pripūstų balionų, ir mažos

adatos, kuria bus sprogdinami „stereotipų balionai“.

Pasiruošimas pamokai. Pripūskite balionus ir ant jų juodu žymekliu užrašykite po vieną stereotipą, kurį norite aptarti per pamoką. Stereotipus pasirinkite pagal klasės lygį, mokinių amžių ar nagrinėjamą temą. Pavyzdžiui:

- moterys dažnai verkia;

- visi vaikai su akiniais yra moksliukai;

- visi verslininkai yra vagys;

- visi imigrantai/emigrantai yra pavojingi ir t.t.

Pripūstus balionus su stereotipais sudėkite į didelį plastikinį (geriau nepermatomą) maišą ir jį pastatykite prie lentos.

Pamokos eiga. Jei prieš tai pamokose su mokiniais nediskutavote apie stereotipus, ar mokiniams reikia priminimo, pamoką galite pradėti užduotimi Kas yra stereotipas?.

Kai mokiniai jau moka atskirti stereotipus, kvieskite po mokinį prie didžiojo maišo ir paprašykite ištraukti vieną balioną. Jis turi perskaityti ant baliono parašytą teiginį, o tada klasė kartu turi nuspręsti, ar šis teiginys yra stereotipas. Kai klasė nusprendžia, kad ant baliono užrašytas teiginys yra stereotipas, pasinaudokite maža adata ir jį susprogdinkite. Kad būtų įdomiau, tarp vieno baliono galite užrašyti ir paprastą teiginį, kuris nėra stereotipas.

Pamokos pabaigoje aptarkite, ką mokiniai sužinojo, kaip jie jaučiasi girdėdami vieną ar kitą stereotipą? Gal kuris iš stereotipų jiems ypač pasirodė neteisingas? Kodėl, jų nuomone, stereotipai yra žalingi?