tausok gamta2Minėdami Pasaulinę Žemės dieną mokykloje galime supažindinti mokinius su aplinkosaugos problemomis ir iššūkiais. Šią dieną svarbiausias mokytojų tikslas – įkvėpti mokinius domėtis šiomis problemomis ir ieškoti jų sprendimų būdų. Todėl šią dieną, o gal net visą savaitę, galima skirti įvairių su aplinkosauga susijusių iššūkių aptarimui ir mokymuisi, kokie mūsų asmeniniai įpročiai gali padėti tuos iššūkius spręsti.

Dabartinė visuomenė yra vartotojiška visuomenė. Mes perkame ir vartojame vis daugiau produktų, sugedusių daiktų netaisome, o keičiame naujais. Dėl to žmonės išmeta vis daugiau šiukšlių ir nebereikalingų, nebenaudojamų daiktų. Anot mokslinių skaičiavimų, du trečdaliai mūsų išmetamų šiukšlių gali buvo perdirbti ar panaudoti kompostui. Šiuolaikiniam žmogui būtina suprasti, kad atliekų rūšiavimas padeda tausoti mūsų aplinką, todėl rūšiavimo įgūdžiai yra labai svarbūs kiekvienam vaikui ir suaugusiam. Skirkite vieną pamoką minėdami Pasaulinę Žemės dieną ir aptarkite bei praktiškai išmokite tinkamai rūšiuoti atliekas.

Apie atliekų rūšiavimą vis dar sklando daugybė mitų, todėl labai svarbu vaikus kuo anksčiau mokyti apie rūšiavimo svarbą ir ugdyti jų rūšiavimo įgūdžius. Internete galima rasti daugybę idėjų ir pamokoms tinkamų užduočių, mokančių vaikus rūšiuoti atliekas. Dalinamės keliomis jų.

Pačius mažiausius mokinius galite sudominti ir formuoti jų pirmuosius įgūdžius pasinaudoję KRATC parengta spalvinimo knygele „Skruzdėlyčių pasakojimas“.

Mokinius supažindinti su rūšiavimo svarba ir eiga galima pasinaudojus smagiomis istorijomis apie galvočiukę Čiukę ir rūšiuotuką Tuką. Svetainėje rusiuojigalvoji.lt pateikiami ikimokyklinio ir pradinių klasių amžiaus vaikams skirti leidiniai, kurie skatina vaikus saugoti gamtą ir ugdo atliekų rūšiavimo įgūdžius. Smagūs personažai vaikus supažindina su prekių pakuotėmis ir jų rūšiavimu.

Geriau vieną kartą padaryti, nei daug kartų pamatyti. Todėl rūšiuoti atliekas pradėkite jau mokykloje. Su mokiniais klasėje pasidarykite nuotaikingas atliekų rūšiavimo šiukšlines (popieriui, plastmasei, stiklui) ir pradėkite aktyviai rūšiuoti. Prieš pamoką galite parinkti įvairių popieriaus lapų, plastikinių buteliukų ir pakuočių, stiklainių ir pabandykite su mokiniais visa tai surūšiuoti ir išmesti į tinkamas pačių pagamintas šiukšlines.

Nuotrauka: Vilniaus lopšelio–darželio „Žiedas“ „Bitučių“ grupės sukurtas „Bitučių rūšiavimo traukinukas“, www.vsa.lt

Žygis. Mitų griovėjas“ filmukai, griaunantys plačiai paplitusius mitus apie atliekų rūšiavimą, ir skatinantys rūšiuoti atliekas. Filmukų metu aptariamos temos: 1. visos šiukšlės sumetamos į vieną automobilį, 2. rūšiuoti yra labai sudėtinga, 3. rūšiavimas yra kitų darbas, 4. kodėl mes nenorime rūšiuoti?

Iš tiesų, visiškai nesvarbu, kaip, kur ir kada mes minėsime Žemės dieną. Svarbiausia yra tai, kad po pamokos mokiniai supras apie savo atsakomybę rūpintis juos supančia aplinka. Mūsų planetoje vyksta sudėtingi ir nepataisomi pokyčiai, todėl itin svarbu su vaikais kalbėti apie aplinkosaugą nuo pačių pirmų klasių.